Samochody luksusowe i terenowe.

Szwajcaria jest krajem zamożnym, z tego powodu samochody tam sprzedawane mają bogate wyposażenie,  mocne silniki, które są potrzebne aby jeździć po górach. Szwajcarzy dbają też o bezpieczeństwo, dlatego często są to auta z napędem na cztery koła, wyposażone w poduszki i kurtyny powietrzne. Oczywiście w nowszych samochodach systemy ABS i ESP są w standardzie. Licytacje obfitują w samochody terenowe i SUV.
Oprócz aut osobowych, które możemy spotkać często i na polskich drogach na licytacjach pojawiają się też samochody luksusowe i sportowe. Jeśli jesteś zainteresowany zakupem auta, które rzadko pojawia się w ofertach sprzedaży samochodów używanych prosimy o napisanie do nas. 

Koszt sprowadzenia samochodu ze Szwajcarii

Opłaty

W wyliczeniach nie uwzględniam kosztu transportu. Samochód sprowadzony na osobę fizyczną
Samochody odprawiamy na granicy niemieckiej, tam VAT jest 19%.
Cena samochodu x 10% cło (jeśli samochód wyprodukowany jest poza UE )
Teraz od ceny samochodu + cło liczymy VAT x 19%

Dla przykładu:
1000 (cena samochodu) x 10% cło = 100
1100 x 19% VAT = 209
Do zapłaty 100 + 209 = 309z
Za zrobienie dokumentów odprawy zapłacimy ok. 50 EURO
Jeśli samochód wyprodukowano na terenie UE płacisz tylko VAT.

Opłaty w Polsce

Najpierw trzeba zapłacić akcyzę w zależności o pojemności. Poniżej 2000 cm3 3,1 %, powyżej 18,6%. O ile pierwszy pierwszy próg jest niski, to drugi może już uderzyć po kieszeni.

Dlatego sprowadzając samochód zwłaszcza uszkodzony warto wziąć opinię rzeczoznawcy. Koszt pewnie różny, od 150 zł.
W opisie rzeczoznawcy znajdziemy pozycje.

  1. korekta za liczbę właścicieli (przy 2, ty jesteś drugi) -3%
  2. aktualność badań technicznych - brak -4%
  3. konieczne naprawy pojazdu (wyliczenia rzeczoznawcy) -xx%
  4. indywidualny zakup za granicą -8%
  5. korekta za przebieg (może być - lub +)

Liczy się to od średniej ceny rynkowej pojazdu. Mniej więcej się zgadza jeśli uśrednić ceny np. Allegro.
Opinia rzeczoznawcy może się przydać także w wypadku kontroli organu skarbowego. Poza tym sądzę, że nawet przy niewielkich uszkodzeniach koszt rzeczoznawcy zamortyzuje się w mniejszej akcyzie.

Z opinią rzeczoznawcy idziemy do agencji celnej, która przygotuje nam dokumenty do akcyzy i tłumaczenia niezbędne w Wydziale Komunikacji. Koszt tej całej operacji ok. 100 - 150 zł. Choć pewnie będą wyjątki.
Celnicy weryfikują wyliczenia i czasami (z reguły) podnoszą nieco kwotę do zapłacenia. Jeszcze jest do zapłacenia oplata skarbowa 17 zł.

Ale teraz już mamy z górki. Jeszcze tylko 256 zł - dowód, tablice, książka pojazdu i 500 zł opłata recyklingowa i przegląd techniczny 100 zł.

Stan na rok 2012.